Tutkimus

Tarjoamme monipuoliset tutkimuspalvelut, joilla voidaan mitata markkinointiviestinnän tuloksellisuutta. Mittaamme suunnitellusti ja systemaattisesti viestinnän vaikuttavuutta kohderyhmissä. Palvelemme yrityksiä ja julkista sektoria tutkimustarpeissa sekä kotimaassa että kansainvälisesti.

Tavoitteena on tutkia tuloksia ja peilata niitä asetettuja tavoitteita sekä perusviestejä vastaan. Tulokset tarjoavat konkreettiset perustelut tulevalle toiminnalle ja viestinnän suunnitelmille. Analysoinnissa hyödynnetään nykyaikaisia tilastonkäsittelyohjelmistoja.

  • Bränditunnettuuden sidosryhmäkyselyt
    Mittaamme suunnitellusti brändiarvostuksen ja mielikuvien välistä eroa. Annamme suositukset parannustyölle.
  • Esitestaukset
    Testaamme liikemerkkejä ennen brändiuudistusta ja mittaamme liikemerkkien elementtien tunnistettavuutta.
  • Lukijatutkimukset
    Mittaamme lehden vaikuttavuutta ja tarjoamme suuntaviivoja lehden kehittämiseen.
  • Media-analyysit
    Mittaamme suunnitellusti viestintäohjelmien mediaosumia.
  • Mainetutkimukset
    Mittaamme yhteisön ja puhemiehen maineen mielikuvia valituissa kohderyhmissä.

Tutkimusreferenssejämme



Viestintätoimisto VCA Oy • Punavuorenkatu 2 A3, 00120 Helsinki • puh. (09) 680 3030

 

Edison